Feilsøking på routere

Vi hjelper deg selvfølgelig om du har problemer med din Digi router, men noen ting kommer vi til å spørre om uansett- derfor er det fint om du kan gå igjennom denne sjekklista før du ringer/sender oss en henvendelse:

Om du ikke når internett med din router:
- Har router strøm? Dette sjekkes lettest ved å se om det lyser grønt i POWER i front av routeren.

MERK: Strømforsyningen har en plugg med bajonettfatning, som gjør at den må freffe et spor og deretter vris 90 grader. Se nøye på pluggen så skjønner du det nok.

- Sitter SIM-kort i SIM 1, og lyser det i SIM-lampa i front av router?
- Lyser det i en eller flere av SIGNAL-lysene i front av router? Hvis ikke: sjekk at antenner sitter koblet til og at det er dekning på stedet.
- Til venstre for SIM- lampa er det en NET/SERVICE-lampe. Denne skal lyse konstant om router har fått IP-adresse fra nettet.

Om alle punkter over er ok og du kommer på internett men mangler funksjonalitet:

- Vennligst oppgi routerens offentlig IP-adresse eller DynDNS-adresse om du har tilgang til dette- som oftest skrevet på toppen av routeren. Med den klar kan vi logge oss på utenfra og se nærmere på oppsettet på din Digi- router.

----

Den beste kilden for dokumentasjon og programvare til din Digi-ruter finner du på www.digi.com. Vi har allikevel samlet noen viktige linker nedenfor.

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

0 kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.